Gegužės 25 d.  „Baltijos“ pagrindinės mokyklos 1-4 kl. mokiniai pasinėrė į patyrimines veiklas dalyvaudami nacionalinėje profesinio veiklinimo iniciatyvoje „Šok į tėvų klumpes 2023“.

1c klasėje svečiavosi Marko tėtis Valdas Trakys, futbolo treneris. Šiuo metu Marko tėtis treniruoja Klaipėdos „Neptūno“ futbolo klubo sportininkus. Mokiniai domėjosi, ar sunkus trenerio darbas, kokios dažniausiai būna futbolininkų traumos, pasigyrė, kad jie irgi mėgsta žaisti futbolą – rudenį 1c klasė dalyvavo Lietuvos moksleivių futbolo projekte „Pradinukų lyga – iššūkių mėnuo“ ir įsitikino, kad futbolas – smagiausias sportinis žaidimas pasaulyje. Taigi 1c kl. mokytoja Dalytė Daukšienė visus 1-2 kl. mokinius pakvietė į projekto finalinį renginį –futbolo turnyrą, o varžyboms teisėjavo „Neptūno“ treneris Valdas Trakys ir 1c klasės futbolininko Jokūbo tėtis Jonas Baikauskas. Visi  – ir mokantys, ir nemokantys – galėjo pabandyti varytis kamuolį kojomis, spirti, bėgti, gaudyti ir patirti daug puikių emocijų.

Be futbolo turnyro, 2 b ir 2c klasės mokiniai išbandė ir savo kūrybines galias. 2b klasės mokytoja Rasa Griciuvienė į mokyklą pakvietė Ūlos tėtį Donatą Valčiuką, kuris pristatė animatoriaus profesiją, supažindino su animacinių filmų istorija. Didžiausią įspūdį vaikams paliko paties Ūlos tėčio kurtas animacinis filmukas ,,Ponas ir dangaus šunėkas“ Paskui mokiniai patys pabandė tapti animatoriais ir atliko įvairias kūrybines užduotis.

O mokytojos Kristinos Jocienės 2c mokinius Rėjaus mama Daiva Tučkė, dailės mokytoja, mokė vaikus derinti spalvas ir piešinio kompozicijos gudrybių, pajausti kūrybos džiaugsmą. Akcentavo, kad labai svarbus yra ir estetinis darbų pateikimas Vėliau mokiniai eksperimentuodami kūrė piešinius tema ,,Vasaros žvilgsniai”, kurie eksponuojami  Palangos miesto bibliotekoje vaikų literatūros skyriuje nuo gegužės 26 dienos. 

Lydimi mokytojos Živilės Galdikienės 3a klasės mokiniai lankėsi Palangos Kurhauze, kur aktoriaus profesiją pristatė mokinės Miglės Lukošiūtės tėveliai. Mokiniai sužinojo, kaip organizuojami miesto renginiai, aplankė tris pagrindines Kurhauzo sales, kuriose vyksta koncertai ir minėjimai, rodomi teatro spektakliai ir filmai bei atliekamos svarbios ceremonijos. Mokiniai sužinojo, ką teatre reiškia posakis prieš spektaklį „nusivalyti kojas“, kuo spektaklis skiriasi nuo filmo. Žaisdami įvairius teatrinius žaidimus, mokiniai patys įsitikino, kad suvaidinti tam tikrą personažą nėra taip lengva. Kartu su aktoriumi atliko mimikos judesio, ritmikos, imitacinius pratimus. Į mokyklą trečiokai grįžo kupini įspūdžių ir nuostabos, jog būti aktoriumi – tai ne tik linksmas, įdomus, bet  daug jėgų ir energijos reikalaujantis darbas.

3b klasė kartu su mokytoja Audrone Kaušiene buvo Palangos Gintaro muziejuje. Mokiniai turėjo galimybę iš arti susipažinti su muziejininko profesija, nes muziejuje dirba du klasės mokinių tėčiai, pamatyti tai, ko nemato paprasti muziejaus lankytojai – kaip atsiranda muziejaus parodos, kaip „prakalbinami“ eksponatai. Vėliau mokiniai dalyvavo ekskursijoje po Gintaro muziejų, išsamiai susipažino su gintaro susidarymu bei panaudojimu ir grafų Tiškevičių gyvenimu bei veikla Palangoje.

3c klasės mokiniai ir jų mokytoja Reda Gulbinskienė svečiavosi Palangos reabilitacinėje ligoninėje, kur juos pasitiko Tomo močiutė – fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoja Jūratė Kaunienė. Mokiniai apžiūrėjo skirtingus skyrius, kabinetus, ligonių palatas, medicinines priemone, kurios taikomos žmonėms po sunkių operacijų, traumų ar sergant lėtinėmis ligomis, apsilankė fizioterapijos, masažų, gydomųjų vonių, baseinų, parafino, haloterapijos, šviesų bei spalvų patalpose, kas norėjo, galėjo gyvai pamatyti, kaip po operacijos ištraukiami siūlai, išbandyti šiuolaikinius įrenginius, skirtus aktyvinti raumenims. Vaikai įdėmiai klausėsi ligonių pasakojimų apie patirtas traumas ir linkėdami greičiau pasveikti įteikė pačių sukurtus atvirlaiškius.

4a klasės mokiniai kartu su mokytoja Aurelija Žaromskiene langėsi Mėtos tėvelių gėlyne. Vaikai susipažino  ir bandė atskirti vaiskrūmius ir vaismedžius, apžiūrėjo dekoratyvinius augalus, prisiminė spygliuočių skirtumus ir panašumus. Sužinojo augalų lotyniškus pavadinimus, kaip namuose užsiauginti mango, apelsino ar citrinos medelį, kaip dauginami serbentų krūmai. Šiltnamyje vaikus žavėjo gėlių gausa, spalvų įvairovė, jų kvapas. Kiekvienas vaikas pasisodino po mėtos šakelę, pasisėjo vasarinių gėlių. Kai kuriems vaikams tai buvo pirmas jų pačių rankomis pasodintas augalas, pasėta gėlytė. Vaikai pamatė, kiek daug gamta dovanoja grožio ir gėrybių, tik reikia stebėti, grožėtis, domėtis ir nebijoti eksperimentuoti. 

Į 4b klasę mokytoja Pulkerina Kvasytė pakvietė Rebekos tėtį Liną, kuris dirba statybų inžinieriumi. Jis mokiniams parodė inžinieriaus darbo priemones,  parodė vaizdo medžiagą, kaip kuriami ir ruošiami projektai. Mokiniai sužinojo, kokios asmeninės savybės (interesai, vertybės, gebėjimai) reikalingos būsimam inžinieriui, uždavė daug įdomių klausimų ir bandė „pasimatuoti“ statybų inžinieriaus profesiją.

O mokytojos Remigijos Vasilkevičienės 4c klasėje svečiavosi Juciaus Emeto mama, kuri supažindino vaikus su siuvėjo profesija, pristatė darbui reikalingus įrankius, papasakojo, kuo ši profesija įdomi ir su kokiais iššūkiais tenka susidurti. Vėliau mokiniai patys mokėsi siūti – berniukai pasisiuvo peteliškes, o mergaitės galvos papuošalus. Visiems buvo smagu pasipuošti pačių pasiūtais aksesuarais.

Taigi patyriminės veiklos, integruotos su profesiniu veiklinimu, pavyko – mokiniai susipažino su įvairiomis profesijomis, atliko įvairias užduotis, įgijo naudingų teorinių ir praktinių žinių. Per įvairias profesines veiklas mokiniai patyrė, kad dirbant prireikia visko, ko jie mokosi mokykloje – matematikos, kalbų, menų, gamtos mokslų, informacinių technologijų ir kt. Dėkojame visiems tėveliams ir mamoms, kurie sutiko pasidalinti savo patirtimi, pradinių klasių mokytojoms ir profesijos patarėjai Silvijai Pumpurs už puikų renginį.